Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

reklamná a produktová fotografia

Realita nie je nikdy tak dokonalá, aby nešla ešte aspoň trochu vylepšiť.

toto platí pre fotografiu všeobecne.  Miera a forma takéhoto vylepšenia je potom vždy len otázkou vkusu či zámeru, ktorý chceme fotografiou dosiahnuť – k akému účelu má výsledná fotografia slúžiť.

ROZDIEL MEDZI PRODUKTOVOU A REKLAMNOU FOTOGRAFIOU

Práve zámer – účel, bude to, čo tvorí hranicu medzi reklamnou a produktovou fotografiou.

Mnohí fotografovia si neuvedomujú rozdiel, ale zatial čo produktová fotografia by mala čo najvernejšie zachytiť produkt v jeho proporcionalite, farbe, v celku a hlavne v detailoch – presne tak, ako by ho potenciálny záujemca videl a vnímal v obchode, držiac produkt v rukách, tak reklamná fotografia, má za cieľ skôr upútať pozornosť, zaujať, navodiť istú náladu, nabudiť zmysly a podobne…

Príkladom tohoto, je napríklad tak známe a často spomínané McDonald´s. Sotvakto dostal do krabičky taký hamburger, aký videl na pútačoch, ale fotografia na týchto nemá za cieľ “popísať”, ale “zaujať”, nabudiť zmysli, aby zákazník dostal chuť kúpiť si práve ten, či onen produkt – v tomto prípade hamburger.

Jedno i druhé predpokladá odlišný prístup fotografa, iné nároky na svetlo, techniku a nakoniec i postproces a preto je dôležité vopred vedieť, čo má byť výsledkom – aký má mať výsledná fotografia účel.

Prirodzene, neznamená to, že nie je nič medzi tým, ale ak to má byť kvalitne odvedená práca, stále za tým musí byť jasne definovaný zámer..

Príkladom môžu poslúžiť napríklad fotografie architektúry, interiérov a exteriérov, či už pre potreby realitných kancelárií, hotelov penziónov a podobne, kedy sa dotvára svetelná atmosféra izieb, dopĺňa sa dekorácia priestorov a podobne, v snahe navodiť tú správnu atmosféru so zreteľom na preferencie cieľovej skupiny, so snahou o čo najrealistickejší pohľad.

PRODUKTOVÁ A REKLAMNÁ FOTOGRAFIA, AKO NÁSTROJ ÚSPEŠNÉHO MARKETINGU

Nekladiem si za cieľ, kohokoľvek a akokoľvek školiť z marketingu, len si dovolím malú úvahu.

To najcennejšie, čím Vaša firma, či obchod disponuje, je práve produkt, ktorý vyrába, prípadne služba, ktorú poskytuje. Kvalitný, ale hlavne len predaný produkt je tým, čo Vám prináša peniaze, a preto je potrebné mu venovať náležitú pozornosť. To sa týka aj jeho prezentácie. Kvalitne spracovaná prezentácia je dôležitým aspektom, pri rozhodovaní sa klienta a často je to jediná vec, ktorá nakoniec v konkurencii iných rozhodne a súčasťou tohto je i kvalitná produktová, alebo reklamná fotografia. Takáto fotografia Vám pomáha predávať vaše služby a produkty..

Kvalitne odvedená práca fotografa a kvalitný postproces, sú zásadné pre úspešnú prezentáciu a prezentácia je kľúčova, pre oslovenie potencionálneho zákazníka a to platí naprieč celým spektrom obchodu a služieb.